עסקות ליסינג מאוד פופולריות בעולם העסקי. הסיבה היא שהן נוחות לחברות השונות, וגם לעובדים עצמאיים. ההוצאה על הרכב קטנה יותר, מתבצעת בתשלומים נוחים יותר, ומדובר בהוצאה מוכרת במס.
כיוון וכך, עסקות הליסינג הפכו פופולריות, לא רק בקרב חברות היי-טק, אלא גם בחברות שעוסקות בתחומים שונים.
קיימות שיטות מספר של ליסינג.
איך עובדת שיטת הליסינג המימוני?
ליסינג מימוני הוא מעין הלוואה ללקוח לצורך רכישת רכב.
בליסינג המימוני הקונה הוא זה שנושא בעלויות אחזקת הרכב.
במקרה של תאונה, הפיצוי עובר לחברת הליסינג, למרות שהלקוח הוא ששילם את דמי הביטוח.
עם תום תקופת ההשכרה ניתן לקנות את הרכב בשווי של 1% מערכו או להחליפו ברכב חדש וכך שוב ושוב. יש כמה חברות המעדיפות את שיטת הליסינג המימוני כיוון ובשיטה זו הוצאות הרכב הן על העובדים ולא עליהן.
בדרך כלל, שיטת הליסינג המימוני מתאימה יותר ללקוחות פרטיים.
איך עובדת שיטת הליסינג התפעולי?
בשיטת הליסינג התפעולי, בנוסף לאספקת הרכב, חברת הליסינג גם מתחזקת את הרכב ומשלמת את ההוצאות עליו. דבר זה חוסך זמן יקר לחברה.
בעסקה זו התשלום החודשי גבוה יותר מאשר בליסינג המימוני, משום שהוא בא לכסות גם את הוצאות ההחזקה למיניהן.
זוהי עסקת מיקור חוץ בה הלקוח אינו צריך לדאוג לרכב ולתחזוקה שלו. חברת הליסינג אחראית לטיפולים.
עם תום תקופת ההשכרה יכול הלקוח לקנות את הרכב או לחליפו באחר, אלא אם כן הוא בוחר לסיים את ההתקשרות מול חברת הליסינג.
בעסקות מסוימות מחליפים את הרכב לאחר מספר מסוים של קילומטרים.
ראוי לציין שיטת ליסינג נוספת, והיא שיטת הליסינג הפרטי.
זוהי שיטה חדשה יחסית של ליסינג והיא בפשטות, קניית רכב בתשלומים. בדרך זו, רכישת רכב מתאפשרת גם לאנשים שאין בידם סכום גדול, אך יכולים לעמוד בתשלומים חודשיים. מדובר בשיטת פריסת תשלומים המאפשרת חיסכון בקניית הרכב שעובר לבעלותו של הלקוח על כל ההוצאות הנלוות הכרוכות בכך. אפשר לשדרג את הרכב גם לפני תום החוזה. כשהחוזה מגיע לסיומו, הלקוח צריך להחליט אם הוא מעוניין להשאיר את האוטו ברשותו או שמא הוא מעוניין להחליפו ברכב אחר.